حسین جلالی نماینده مجلس گفت: هنوز عمر دولت یکساله نشده است که به جای تعامل، تقابل و چنگ‌اندازی به دولت شروع شده است. هر روز کشاندن وزرا به کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها و سوال و استیضاح معنی ندارد، چرا که با این کار‌ها فرصت خدمت از دولت گرفته می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سعیدی درباره تاثیر تورم بر زندگی نمایندگان مجلس گفت: به هر حال نمایندگان نیز از مردم هستند و جدا از آن‌ها زندگی نمی‌کنند. اینکه چرا باز هم با تمام این وضعیت علی رغم اینکه مجلس عنوان انقلابی دارد و دولت نیز عنوان محرومین را دارد، روز به روز مشکلات معیشتی مردم بیشتر می‌شود جای سوال است. الان مردم از ما هیچ توجهیی را نمی‌پذیرند. مردم به صراحت می‌گویند شما اگر واقعا منتقد یک موضوع بودید چرا از اختیارات نظارتی خود استفاده نکردید.
در میان نمایندگان فعلی مجلس یازدهم تنها سید مصطفی میرسلیم نماینده جنجالی تهران که متولد ۱۳۲۶ است به خاطر سن بالای ۷۵ سال دیگر نمی‌تواند کاندیدای انتخابات شود و باید از نمایندگی مجلس خداحافظی کند، اما سایر نمایندگان منع شرایط سنی ندارند.
نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: از سوی دیگر ما مشکلات و مباحث خیلی مهمتری داریم، نظام بانکداری ما واقعا یکی از ربوی‌ترین بانکداری‌های دنیاست چرا آنجا این اندازه حساسیت نداریم، عرش الهی با فساد چندهزار میلیارد تومانی بیشتر می‌لرزد تا مشخص شدن موی چند دختر.
ابوترابی گفت: باید بین تولید، صنعت و واردات تعادل ایجاد کرد، تفکیک وزارت بازرگانی کار اشتباهی است چرا که برای تفکیک وزارت بازرگانی ۵ سال زمان لازم است تا زیرساخت‌ها در شهرستان‌ها فراهم شود و برآورد مرکز پژوهش‌ها این است که برای تفکیک ۵ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.
جلیل رحیمی جهان آبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۴ تیرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمع آوری بیش از ۸۰ امضا برای استیضاح وزیر کشور، گفت: وزیر کشور از یک معاون سیاسی که کار اشتباهی می‌کند، دفاع می‌کند؛ هیأت رئیسه مجلس بر اساس آیین نامه داخلی باید از کیان مجلس دفاع کند؛ استیضاح به شما تحویل داده شده، چرا این استیضاح اعلام وصول نمی‌شود.
جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تایباد در تذکری با استناد به ماده ۲۲۰ آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: هیات رئیسه سوگند حمایت و دفاع از شأن و کیان مجلس را خورده است پس چرا استیضاح وزیر کشور با امضای ۸۰ نماینده اعلام وصول نمی‌شود؟
سیاهکلی، نماینده موافق استیضاح در ادامه جلسه استیضاح وزیر صمت گفت: دشمن تمام همت خود را صرف ناکارآمدی نظام کرده است و نظام باید مانند دیگر نقشه‌های دشمن این نقشه را نیز نقش برآب کند./ مجلس باید طرحی بیاورد تا کشور باید از شر اندرونی‌ها و گروهک‌ها نجات دهد./بنا بر نظر کارشناسان عرضه خودرو در بورس نیز چیزی در گران فروشی نداشته است.
نظری خانقاه ادامه گفت: چرا دولت برای واردات خودرو فکر اساسی نکرد؟ فرستادن لایحه دوفوریتی در آستانه استیضاح توهین به مردم است. نمایندگان محترم اگر استیضاح رای نیاورد شما هم رای نخواهید آورد.
علیرضابیگی مدعی شد: بنا ندارم از امتیازاتی که داده شده است صحبت کنم، اما خوب است هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی بیاید تکلیف آن خودرو‌هایی که به نمایندگان داده شد را مشخص کند. مشخص کند چرا قریب به ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت و تکلیف و ارتباط آن را با موضوع استیضاح نمایندگان روشن کنند.
علیرضابیگی مدعی شد: بنا ندارم از امتیازاتی که داده شده است صحبت کنم، اما خوب است هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی بیاید تکلیف آن خودرو‌هایی که به نمایندگان داده شد را مشخص کند. مشخص کند چرا قریب به ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت و تکلیف و ارتباط آن را با موضوع استیضاح نمایندگان روشن کنند.
نقدعلی افزود: مطالبه مقام معظم رهبری جهت شکستن آقایی دلار با مبنا قرار دادن دلار در قیمت گذاری کالا‌های پایه‌ای و انرژی محقق نمی‌شود، چطور انتظار داریم مبنای قیمت گذاری خودمان دلار باشد و مردم برای عدم سقوط سرمایه شان به خرید سکه، طلا و دلار هجوم نیاورند؟ البته آقایانی که با کم کاری در عرصه اقتصادی، انرژی، آب، خودرو و... چالش‌های امروز را به ارمغان آوردند فراموش نکنند افزایش ۹۰۰ درصدی دلار در زمان آن‌ها رخ داد، هرچند امروز نیز از وضعیت تورمی راضی نیستیم، اما توصیه می‌کنیم یک بار دیگر کارنامه اقتصادی خودشان را مرور کنند.
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده در واکنش به اظهارات نماینده دولت در صحن مجلس، گفت: ما هیچ موقع اعتراض نکردیم که چرا بودجه سال گذشته بدون اجازه مجلس شورای اسلامی تغییر کرد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش اولین و مهمترین استیضاحی است که باید صورت بگیرد چرا که وزیر هیچ برنامه ای برای بهبود مشکلات ندارد.
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره علت از دستور خارج شدن سوال نماینده تهران از وزیر امور خارجه پرداخت.
در شهریور ۱۴۰۰ هم ۴ نماینده مجلس برای حضور در دولت و شهرداری از سمت خود کناره‌گیری کردند. سید احسان خاندوزی نماینده مردم تهران برای وزارت امور اقتصادی و دارایی و سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل برای وزارت جهاد کشاورزی، بهارستان را ترک کردند و راهی پاستور شدند.
نقدعلی افزود: آقای رئیس جمهور، چرا باید فروش نفت و میعانات که در این شرایط تحریم به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسیده است، تاثیرش را بر سفره مردم نگذارد؟ این اسکنجبین رونق و فروش نفت و دیپلماسی اقتصادی با همسایگان را زهر بی تدبیری و عدم قاطعیت به کام مردم تلخ کرده است.
نماینده خراسان شمالی در پاسخ به این پرسش که افزایش نرخ خودرو تا چه میزان متاثر از تورم موجود در کشور است؟ خاطر نشان کرد: استیضاح وزیر اقتصاد از سوی نمایندگان مجلس امضا شده است؛ دولت باید پاسخگو باشد نمی‌توان با طرح این سخن که حباب در بازار ایجاد شده مسائل را منتفی کرد اگر حباب داریم چرا ماندگار شده است؟ باید این قضیه تعیین تکلیف شود و شرایط را تعدیل کنند.
ساده انگاری است اگر فکر کنید با آرام شدن فضا و پایین آمدن التهابات، اصل موضوع حل شده است درحالی که اینگونه نیست؛ قطعا اگر تدبیر لازم و بایسته‌ای صورت نگیرد آتش زیر خاکستری خواهد بود.
خضریان درباره این‌که مجلس در بحث اعتراضات مردمی چه باید می‌کرد و چرا کم کاری کرد، گفت: کم کاری نبوده بلکه برای تغییر یک نظام ۲۵۰۰ ساله زمان لازم است.
نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: آقای فاطمی امین در رابطه با خودرو ۸ ماه قبل در این مجلس قول داد که ایران‌خودرو و سایپا را طی ۲ ماه به صاحبان اصلی خود واگذار کند، اما این کار تاکنون صورت نگرفت؛ چرا او این دروغ را مرتکب شد؟
نماینده خدابنده، درباره شکایت فراجا از نمایندگان گفت: نمی‌شود تریبون را از نماینده گرفت، چرا که او بازتاب دهنده جامعه است بخصوص که در این خصوص ۳ نفر از کسانی که از آن‌ها شکایت شده است از همکاران اهل تسنن ما هستند و این امر یک خطای استراتژیک است که نباید صورت می‌گرفت.
به اعتقاد زاهدی، جوانان مخصوصا دهه هشتادی ها اطلاعات عمومی خود در مباحث سیاست بین المللی را بیشتر کنند تا بتوانند تحلیل درستی از مسایل داشته باشند.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان خطاب به اصلاح طلبان گفت: چرا در روز روشن که به همسر و دختر شهید خادم صادق بی‌حرمتی کردند و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند، اصلا به روی خود نیاوردید و هیچ ککتان نگزید؟!
نماینده مردم تهران گفت: مسئولان ذیربط را امروز به مجلس فراخواندیم تا ترک فعل‌ها و قصور‌های احتمالی را بررسی کنیم؛ چرا هواشناسی هشدار‌های لازم را به موقع ارائه نکرده است؟ چرا وزارت کشور قاطعانه اقدام به تخلیه منطقه نکرده است؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ